5 Mart 2012

Ak Sakallı Dede Gerçek mi?


     Rüyalarımızdan sonra hepimiz düşünmüşüzdür, hatırladığımız kadarıyla. Bazen bu konu biraz ilerler ve rüya tabirlerine bakarız. Kimi zaman kütüphanemizdeki kalın ciltli kitaptan, bazense çoğu zaman daha ilk defa girdiğimiz rüya tabiri sitelerinden. Uzun zamandır aklıma takılan bir konu var rüyalarla ilgili. Acaba rüyalarda ses duyuyor muyuz? Bunu sordum birkaç kişiye, duyduğunu iddia eden de var, duymadığını söyleyen de. Ben ses olarak algılamadığımı, dudak okuduğumu düşünürdüm rüyalarımda. Ama bu gece bu tezim kayboldu. Bir ses duydum; ama kimse yoktu. Sadece ses ve bembeyaz bir fon ya da simsiyah, işte bunu hatırlamıyorum.
     “Ak sakallı dede”den geliyor gibiydi ses. Öğüt veriyordu bana. Sadece bir ses ve yalnızca rüyamda, ak sakallı dededen gelir gibi bir ses. Biraz boğuk, ağır ve sert.
     Hayatımın plansızlığından ve dengesizce yaşayışımdan dert yanıyordu sesin sahibi, mesela bu ara derslerle aramın ilk döneme göre biraz açık oluşu onu rahatsız ediyordu ve ben bunu sadece onun sesinden anlıyordum.
     Yorganı birden atmadım, sıçramadım da yataktan, usulca kalktım ve uykuda bana gönderilen bir mesaj vardı. Göndereni bilinçaltım. Üst tarafa olan ilgiyi biraz da alt tarafa göstereceğim günler başlıyor.

Görsel, buradan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazdığınız için teşekkür ederim. :)